Folytatjuk a Labirintus 1. feladatot.
Ha szükséges, innen hozzáférhetsz az irányítás programhoz. Innen lehet folytatni:
https://scratch.mit.edu/projects/935427018/
A pályát egy érdekes megoldásként nem háttérként, hanem szereplőként készítjük el. Így könnyebb lesz az érzékelni, ha valaki hozzáér.
Vektorgrafikus rajzolást javaslok, de kipróbálhatod a bitképeset (pixeleset) is.
Válaszd ki a négyzetrajzolót. Válassz ki egy neked tetsző színt (pl. kék) és egy vonalvastagságot (pl. 20)
Ez egy kicsit szöszmötölős, pepecselős, tilitoli, sziszifuszi, molyolós, bíbelődős, türelemfejlesztős, vagyis kreatív feladat:
Készíts egy négyzetet, nem kell pontosan a pálya méretét alapul venned, mert utólag módosíthatjuk. Én egy kis téglalappal kezdek:
A méretezéssel szegélyt készítek belőle:
Nem pont akkora a játéktér mint a rajzlap, erre figyelni kell. Nagyjából kész van:
A vonalrajzolóval elkészítheted a falakat:
Nekem nem sikerült jó helyre letennem:
Ez nem gond, mert a kijelölés segítségével a helyére vonszolhatod:
Fontos, hogy a szereplőd mindenhol elférjen:
Elkészült a pályám. A tiéd biztosan sokkal izgalmasabb: