A teknőcgrafika a Logo nyelvről kapta a nevét, amiben egy kis teknőc robotot kell utasításokkal irányítani. Azért grafika, mert a teki a hasára erősített ceruza segítségével megrajzolta a bejárt útvonalat.
Ezt az ötletet fogjuk megvalósítani Scratch környezetben:
Válaszd ki a bogarat, mert azt a tekihez hasonlóan felülnézetből látjuk!:
A TOLL bővítményt külön hozzá kell adni:
Készítsünk egy indító blokkot az alapbeállításoknak:
Néhány mozgás blokkot kiemelhetsz, amikre kattintva el is kezdheted a teknőcgrafika felhedezését. Én ezt az alakzatot rajzoltam, de bármilyen színű, és formájú vonalakkal rajzold tele a képernyőt.
Ne feledd, a zászlóval tudod alaphelyzetbe állítani:
“Rajzoljunk” egy F betűt! Próbálj önállóan dolgozni, más útvonalat is használhatsz, de itt van a segítség is:
Rajzolunk egy négyzetet, és ehhez egy blokkot is létrehozunk:
Az első, amit észrevehetünk, hogy két blokk ismétlődik 4-szer. Ehhez használhatjuk az ismétlést:
NE CSINÁLJ ÚJ BLOKKOT, HANEM AZ ELŐZŐT ALAKÍTSD ÁT ÍGY:
Ezzel csak egy méretű (100-as) négyzet rajzolható. A fordulás szögét nem kell változtatni, de a lépések számát módosítva a méret is módosul.
Ehhez bevezetünk egy változót így:
Így változott a blokk. Egy számot is vár, ami az oldal hossza lesz:
Az indítást is készítsük el:
Ezt az ábrát úgy készítettem el, hogy az N billentyűt 3-szor nyomtam le úgy, hogy a hossz értékét módosítottam.
Kezdődik a kísérletezés ideje.