Teknőcgrafika Scratch-ben

  • Post author:

A teknőcgrafika a Logo nyelvről kapta a nevét, amiben egy kis teknőc robotot kell utasításokkal irányítani. Azért grafika, mert a teki a hasára erősített ceruza segítségével megrajzolta a bejárt útvonalat.

Ezt az ötletet fogjuk megvalósítani Scratch környezetben:

Válaszd ki a bogarat, mert azt a tekihez hasonlóan felülnézetből látjuk!:

A TOLL bővítményt külön hozzá kell adni:

Készítsünk egy indító blokkot az alapbeállításoknak:

Néhány mozgás blokkot kiemelhetsz, amikre kattintva el is kezdheted a teknőcgrafika felhedezését. Én ezt az alakzatot rajzoltam, de bármilyen színű, és formájú vonalakkal rajzold tele a képernyőt.

Ne feledd, a zászlóval tudod alaphelyzetbe állítani:

“Rajzoljunk” egy F betűt! Próbálj önállóan dolgozni, más útvonalat is használhatsz, de itt van a segítség is:

Rajzolunk egy négyzetet, és ehhez egy blokkot is létrehozunk:

Az első, amit észrevehetünk, hogy két blokk ismétlődik 4-szer. Ehhez használhatjuk az ismétlést:

NE CSINÁLJ ÚJ BLOKKOT, HANEM AZ ELŐZŐT ALAKÍTSD ÁT ÍGY:

Ezzel csak egy méretű (100-as) négyzet rajzolható. A fordulás szögét nem kell változtatni, de a lépések számát módosítva a méret is módosul.

Ehhez bevezetünk egy változót így:

Így változott a blokk. Egy számot is vár, ami az oldal hossza lesz:

Az indítást is készítsük el:

Ezt az ábrát úgy készítettem el, hogy az N billentyűt 3-szor nyomtam le úgy, hogy a hossz értékét módosítottam.

Kezdődik a kísérletezés ideje.